21 de juny del 2011

RUTA DEL CISTER EN BTT

El cap de setmana del 11 i 12 de juny vam fer la ruta del Císter o el que é el mateix, el GR-175. Es tracta d'una ruta circular que enllaça els tres monestirs cistercencs més emblemàtics que tenim aquí a la vora: Santes Creus (Alt Camp), Poblet (Conca de Barberà) i Vallbona de les Monges (Urgell).
La ruta ofereix diverses variants i es pot fer tant a peu com en btt i en ambdós sentits. Està molt ben senyalitzada, tant pel marcatge característic dels GR, PR com pels pals indicadors que te'ls trobes gairebé a cada cruïlla. Segons la pàgina oficial a peu surten uns 105 km i en bici en surten 108. Nosaltres en vam contar 110. El desnivell és moderat (uns 3000 m. positius) que tret d'algun corriol empipador es fa bastant ciclable (en btt es clar).
Finalment i com que encara no havíem fet mai la ruta, vam optar fer-la en dos dies: dissabte - Santes Creus- Poblet-Vallbona i diumenge - Vallbona-Santes Creus.
Així doncs divendres vam carregar les bicicletes a l'autocaravana i vam anar a fer nit a Vallbona de les Monges per tal de dissabte carregar bicis al cotxe i sortir de Santes Creus.

Als voltants de les 08:00 ens reuníem amb en Josep i partíem de Santes Creus

Pujant a Prenafeta

Primer coll assolit, direcció Poblet

Després d'una baixadeta tot són bones cares

Entrem a la Conca, a la vila medieval de Montblanc

Arribant al recinte emmurallat de Poblet

Monestir de Poblet

Arribant a Vallbona de les Monges (Urgell). Fi de primera etapa, uns 65 km.

Elles també en són protagonistes!!

A l'ombra del monestir de Vallbona

Diumenge ben d'hora reprenem la marxa cap a Santes Creus

Creuant camps sembrats entre Rocallaura i Belltall

Terrenys poc agraïts per a ciclistes poc avesats, arribant a Serós
En aquest punt (roca del Cogulló) ens vam embolicar i vam fer un tram reservat a senderistes. Doncs bici al coll i avall

El senderonet va ser divertidot

De nou a Santes Creus, després d'uns 45 km i entre els dos dies, ens en han sortit gairebé 110. Els caretos reflexen el cansament i alhora satifacció

1. Aquest any no la tenia en la meva agenda esportiva... Peró l'any passat sí que la vaig fer i em va agradar força...!! Fins al punt que l'any vinent penso, si no passa res, tornar-hi.... Les fotos que heu posat em recorden molts moments del recorregut... Felicitats..!!

2. Gràcies Carles. Nosaltres, tot i tenir-la al costat de casa, no l'havíem feta i la veritat és que és molt bonica. La propera o l'altra mirarem de fer-la en una etapa.
    Molta sort a la IDM!! ja cal que t'hidratis bé, allò serà un infern!!

3. Hola,

Aquest pont de l'1/nov hem fet la ruta del Cister, però nosaltres l'hem fet amb tres etapes, ja que vam fer nit a Poblet.

I gràcies pel bloc i les fotos, m'ha recordat molt els llocs que hem passat, i si,si, una mica de senderisme a la roca del Cogulló....

4. Una ruta molt maca!! El meu marit fa temps que la vol repetir, a veure si el proper estiu ens animem! Val molt la pena gaudir dels paisatges i la natura.

Salut,
    Marta

5. Hola,
    aquest any faré una versió alternativa, us deixo una versió de la Ruta del Cister dividida en tres parts: Monestir de Vallbona de les Monges, Monestir de Santes Creus i Monestir de Poblet; por si us resulta interesant.