13 d’abril del 2010

FINISHERS UTST !

Primer objectiu assolit!

El dijous 08/04/10 a les 07:00 una petita expedició d'obridors (Ester, Joan, Montse i Enric) agafavem l'avió a l'aeroport de Girona per anar a Palma de Mallorca.A les 08 i escatx arribavem a Palma i feiem cua perquè ens deixessin un fantàstic Focus benzina. Un cop motoritzats, visita turística per Palma, el Port, la impressionant catedral...

Ens hospedem a l'hotel Brismar de Port d'Andratx. Opció ecònomica i prou recomanable, tot molt net i amb vistes al mar, encara que fent un petit joc de coll. El dijous a la tarda anem a estirar una mica les cames i pugem un turonet des del qual gaudim d'una posta de sol esplèndida amb vistes a l'illa Sa Dragonera. Divendres al matí aprofitem per fer una mica de turisme i anem a Manacor (lo poble de lo rafa) a vistiar les Coves del Drac (coves subterrànies plenes d'estalactites o estalagmites... no sé! les que pengen). Es curiòs, hem creuat l'illa de punta a punta de W a E i hem tardat tant sols una hora (en cotxe), gràcies a les habilitats al volant d'en Joan. Migdiada i a portar a l'Enric cap a Pollença ja que l'ultra comença a les 00:00 (ja són ganes ja...) A Pollença ens trobem a en Toni Calderón i el seu germà Alfons, recollim el dorsal, xip i a sopar. A les 22:00 ens fotem a un bareto a omplir dipòsits i què millor que una hamburguesa complerta (amb beikon y güevo) amb papes frites per fer 100 quilometrets. Per variar, arribem tard al brífing.

A les 00:00 es dóna el tret de sortida i uns 200 sonats emprenen el viatge cap Andratx, la travessa és molt bonica, en gran part es passa pel GR 221, la famosa ruta de la pedra en sec, molta pista, senderons i molt pedra, però en general poc tècnic. La cursa la divideixo (Enric) en dos parts: la nocturna fins Deià (pq 50.9) i la segona, diürna fins Andratx (pq103.5). Comencem en pla per enfilar a Lluc (km 16 1:55) per després pujar al punt més alt de la travessa 1200m. Potser perquè era de nit, no es veia la pujada i estava fresc m'he trobat bé i la intenció era arribar a Deià a les 08:00 per veure sortir l'Ester i la Montse. Arribada a Cúber (km 32,7 04:37) posició 49. Comença una baixada en ziga zaga que sembla que no s'hagi d'acabar, (quin munt de pedra!) i per fi arribada a Sóller (km 42,3 06:28) posició 45. Ja queda poc per arribar a l'equador, es comença a fer de dia. Arribada a Deià (km 50,9 08:07) posició 43. Finalment no les he pogut veure a la sortida, entrava a Deià que els veia enfilar carretera amunt. Carreguem energia i tornem-hi que toca pujada, aquesta ja es fa més dureta i ja baixo el ritme, arribada a Valldemossa (km 60,3 10:47) posició 73, aquí ja m'he columpiat. El proper avituallament hi ha menjar calent i ja és un alicient per tirar endavant, aquí, la coordinació começa a fallar i em perdo un parell de cops però sense conseqüències crítiques. Arribada a Esporles (km 70 12:53) posició 80. Plat de pasta, pit de pollastre, ibuprofeno i gas!!!, arribada a Estellencs (km 84,2 15:28) posició 60. Última pujada, de les que toquen els trons i més quan portes 85 km, m'enxufo un power gel i gas, a pinyó. La baixada és d'aquelles que els genolls et reneguen, però avall. Finalment Andratx 103,5 19:24, 62 posició. Satisfacció i per fi aixecament de cap, ja que el primer cicle d'entrenaments el podria definir com la part de volum (he agafat volum) i la part de la intensitat (he tocat el flabiol amb intensitat). A veure com anirà el segon cicle...
Felicitar a la organització, i as alots i ses alotes mallorquines.
Destacar la bona actuació de l'Ester i la Montse. Ester, segona posició del Petit trail i la Montse que debuta aquest any i si no fos perquè ha estat perduda una hora i mitja per aquests móns de sobrassades i ensaimades hagués escurçat força més les 11:36. Agraïr el servei coach, logístic i de suport d'en Joan